4 Ağustos 2015 Salı

Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Hakkında Herşey


Yönetim Bilişim Sistemleri teknolojik organizasyonları yönetebilmek için gerekli olan bilgisayar ve bilişim sistemleri alanında çalışmalar yapma manasına gelir. 
Yönetim Bilişim Sistemleri, insan, teknolojisistem teorisi ve bilgi yönetimi alanlarını bir araya getiren akademik bir alandır. 
Yönetim Bilişim Sistemleri yönetim bilimini, bilgisayar bilimini ve davranış bilimlerini bütünleştiren disiplin alanına girer. Yönetim Bilişim Sistemlerinin amacı işletmelere ve müşterilere değer yaratmaktır. 
Yönetim Bilişim Sistemi Bölümünün Amacı Nedir?
Bu bölümün amacı öğrencilere teknik becerileri kazandırmanın yanı sıra iş ve sistem kavramlarını bir arada öğreterek yüksek kalitede bilgi sistemlerini tasarlamak ve uygulamak için gerekli aşamaları düşünebilme ve yönetebilme yeteneklerinin gelişmesinde yardımcı olmaktır. Eğitim süresi boyunca kavramlar ve metodlar üzerinde yoğunlaşılır. 
Yönetim Bilişim Sistemi Bölümü Hangi Derslerden Oluşur ?
Bu bölümdeki dersler 3 ana başlık altında toplanabilir.  Bilişim dersleri olarak bilgisayar programlama, bilişim teknoloji, sistem tasarımı ve analizi, veri tabanları ve veri iletişimi dersleri örnek verilebilir. İşletme derslerinde ise yönetim, ekonomi, pazarlama ve finans dersleri bulunur. Son olarak niteliksel dersler kategorisi bulunur. Bu kategoride bulunan dersler arasında  matematik, istatistik, yöneylem araştırması ve lojistik karar destek sistemleri dersleri bulunur.
Yönetim Bilişim Sistemi Bölümünün İş Olanakları Nasıldır?
Bilginin giderek değer kazanması, daha kapsamlı hale gelmesi ve çağdaş yöntemlerle işlenmesi gerektiği nedenlerinden dolayı günümüzde Yönetim Bilişim Sistemleri için artarak ilerleyen bir ihtiyaç bulunur. Kuruluşların varlıklarını sürdürebilmek, gelişmek, plan oluşturmak ve değişikliklere ayak uydurmak için Yönetim Bilişim Sistemlerine ihtiyaçları vardır. Bu nedenle bölüm mezunları gerek devlet teşkilatlarının bilgi işlemlerinde gerek özel sektörün ilgili statülerinde görev alabilirler. Bu meslek grubuna karşı giderek artan bir ihtiyaç olması nedeniyle iş olanakları oldukça fazladır. Bu anlamda yönetim bilişim sistemleri iş ilanları için size tavsiyemiz Türkiye'nin tek bilişim sektörü kariyer sitesi ; www.kariro.com 'a göz atabilirsiniz.
Yönetim Bilişim Sistemlerinin Bulunduğu Bazı Üniversiteler Hangileridir ?
Türkiye'de oldukça fazla üniversitenin bünyesinde olan bir bölümdür. Bu üniversitelerin bazıları Boğaziçi, Kadir Has, Okan, Pamukkale, Sakarya, Düzce, Cumhuriyet ve Atatürk Üniversiteleridir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder