27 Ocak 2015 Salı

Sosyal Medya Mantığı Kariyer Yolu Olabilir Mi ?



Ülkemizde bildiğimiz ve tanıdığımız çoğu kariyer sitesi geleneksel yapıda hizmet vermektedir. Hemen hemen hepsi iş arayanlara saatlerce özgeçmiş doldurma yükünün yanısıra daha siteye girer girmez reklam sunma gibi çeşitli pek istenilmeyen şeylerde sunmaktadır.

İş arayanlar çoğu kariyer sitesinde günde 100-200 adet iş ilanına başvurduğu halde kendilerine dönüş yapılmamasını, bilinen kariyer sitelerinden umduklarını bu nedenle bulamadıklarını belirtmektedirler.

Gelişen teknoloji çoğu sektöre farklılık ve yenilik getirdiği malumumuz. Özellikle gençlerin, yeni neslin ve tabiki bilinen kariyer sitelerinden bunalanların değişiklik ihtiyaçları oldukça ön plana çıkıyor. Bu ihtiyaçlar sosyal medya mantığı ile nasıl buluşabilir diye merak etmemek imkansız.

Bu mantığa uyan ve Dünya’da ilk ve tek olma özelliği taşıyan Kariyername  isimli kariyer sitesinin Sosyal Meda ve Dijital Pazarlama Müdürü Serkan Hacıömeroğlu ; artık bilinen kariyer sitesi kurallarını değiştirdiklerini dile getiriyor. Hacıömeroğlu sosyal medya mantığında takip et sistemi ile iş arayan adayların rahatça iş bulabilmelerinin ve iş arama derdinin sona ermesinin önemini vurgularken bu yapıyı artık sitelerinde iş arayanların bulabileceğini vurguluyor. İşverenlerin ise en çok yakındığı konunun iş ilanına yüksek ücret ödemek olduğunu belirten Hacıömeroğlu kariyername de bu döneminde tarih olduğunu söylüyor.


Gelişen teknoloji ve özellikle sosyal medya kolaylığı hayatın her alanına etki etmiş durumdadır. Bu etkinin izlerini kariyer sektöründe de görmek hem iş arayanlar hem işsizler hem de işverenler için oldukça önemlidir. Bu kariyer sektörünün bu yapıya sahip çıkmasıda kendilerinin menfaatine olacağı aşikardır.

Kariyername'yi incelemek için : http://www.kariyername.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder