Ülkemizde çoğu çalışanın en büyük beklentilerinden biri
kuşkusuz ki bir kariyer edinmek ve çalıştığı yerde yüksek pozisyona
gelebilmektir. Ancak bunu yapabilmek için çalışanın önce kendi kariyer
markasını oluşturması gerekmektedir. Kendisini iyi sunmalıdır ki çalıştığı
yerde daha iyi anlaşılabilsin.
Bunu yapmak zor gibi görülse de aslında oldukça kolaydır.
Aşağıdaki 5 yolu izleyen bir çalışan için kariyer markası oluşturmak
kolaylaşacaktır.
1-Kirpi Kavramı :
Neye odaklanman gerektiğini anlayıp o alanda yoğunlaşmayı kapsar. Odak alanı
üzerinde yoğunlaşan çalışan bu alandaki tüm yerlerde bulunur ve tanınır.
2-Konu ve uzmanlık
alanını belirlemek : Uğraşı alanınızın konu ve uzmanlık alanını seçmeli ve
bu alanda yoğunlaşmalısınız. Örneğin;
pazarlamacı alanında çalışıyorsanız dijital pazarlama, sosyal medya ve
markalaşma gibi konulara yönelebilir bu konularda da uzmanlığınızı belirtebilirsiniz.
3-Kariyer Markanızı
destelemek : Kariyer markanızı desteklemek için sosyal medya alanlarında (
linkedin, facebook , vb.) profil bilgilerinizi de eksiksiz doldurun.
4- Etkileşim ve Takip
: Uzmanlık alanınız ile ilgili kişilerin olduğu sosyal medya alanlarını ve
gruplarını takip edip yine uzmanlık alanınız veya benzer alandaki diğer
profesyoneller ile iletişim kurun. Bu davranış sizin tanınırlılığınızı
arttıracaktır.
5- Sosyal Marka
Yaratın : Uzmanlık alanınıza ait
faydalı içerikler üretin ve bu içerikleri bloglarınızda veya sosyal medya
hesaplarınızda paylaşın.
İşte bu etkili yöntemler ile uzmanlık alanınız da marka
olacak ve bu kişisel markalaşma kariyerinize olumlu etki sağlayacaktır.
Kariyer Fırsatları İçin İş Arama sitesi Kariyername ‘yi ziyaret edebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder