Son zamanlar da sosyal medyanın gücünü herkes konuşur oldu.
Devletler, devlet adamları, ileri düzey yöneticiler, sanatçılar vb...
Bu kadar çok üniversite mezunu ve iş arayanların olduğu
ülkemizde sosyal medya kariyer hayatımıza nasıl etki edebilir diye düşündünüz
mü ?
Konuyu işin ehlinden öğrenmek istedik ve Türkiye’nin yeni
nesil kariyer sitesi www.kariyername.com dijital pazarlama ve sosyal medya yöneticisi Serkan Hacıömeroğlu’na sorduk.
Sosyal Medya alanında çoğumuz eğlence amaçlı bulunulsa da
sosyal medyanın başka alanlarda kullanılmayacağı anlamına gelmediğini belirten
Hacıömeroğlu, ülkemizde işsizlik oranının yüksekliğine, doğru iş veya işçi bulamamanın
ne denli önemli olduğuna değiniyor. Firmaların yeni dönem de personel alımları yaparken artık sadece cv
yani özgeçmişlerimize bakmadığını ileten Hacıömeroğlu, özgeçmişleri inceleyen
firmaların insan kaynakları yöneticilerinin bu veriler ile adayın gerçekteki
tutumlarını karşılaştırma isteğine vurgu yapıyor.
İş başvurusu sahibinin sosyal medya hesaplarının artık işe
alım sürecinde önem arz ettiğini ve firmaların insan kaynakları yöneticilerinin iş arayan
adayların sosyal medya hesabında neler yaptığını ve nasıl paylaşımlarda bulunduğunu
takip ettiğini belirten Hacıömeroğlu, eğer cvnizdeki özgeçmişiniz ve kariyer
geçmişiniz sosyal medya hesaplarınızdaki paylaşımlarınız ile tutarsız ise veya
sosyal medyadaki tutumunuz firma için olumsuz ise bu durum başvurunuzu olumsuz
etkiliyebilir diye ekliyor.
ABD’de insan kaynakları uzmanlarının %78’i işe alımda iş
arayan adayın sosyal medya hesabı olmaması durumunda adaya bu nedenle eksi puan
verildiğini ve günümüzde bu akımın ülkemize doğru yayılacağını beklediğini
belirten Hacıömeroğlu siz siz olun sosyal medyada bir şey paylaşırken iki kez
düşünün diyor. Bu sözünü bir örnek ile de pekiştiriyor :” Örneğin aday iş
görüşmesinde sigara veya alkol kullanmadığını belirtiyor ancak sosyal medya
paylaşımlarında sigara içerken veya alkol alırken resimlerini paylaşmış, durum
böyle olunca adayın yalan beyanı ortaya çıkıyor” böylece görüşme ilk aşamadan
sonrasına geçmiyor.
Yapılan bir araştırma da (Peppler Şirketi ) işe alım
uzmanlarının %90’dan fazlasının adayları sosyal ağlarda incelediğini
gösteriyor. Bu ağları sırası ile Facebook, Twitter ve son olarak Linkedin
izliyor.
Görüldüğü üzere sosyal medya artık kariyerimizi de
etkiliyor. Belki Tarkan gibi 2,4 milyon takipçiniz yok, sosyal medyada bir yol haritası izlemek zorunluluğunuz da yok
ancak yaptığınız yorumlardan, beğenilerinize hatta profilinizde kullandığınız
fotoğrafa kadar her detay sizin sosyal medyadaki imajınızı olusturuyor. İş
arıyorsanız paylaştığınız fotoğrafta, kurduğunuz cümlede sizi tanımayanlar ne
düşünecek? Sayfanızı müşteriniz, yöneticiniz ziyaret etse neleri görecek ?
Sosyal medya paylaşımlarınız kariyerinize nasıl hizmet edebilir? İşte bu sorulara
yanıt vererek sosyal medya nasıl ve ne şekilde olmanız gerektiğine karar
vermeniz gerekiyor.İş ararken ve iş bulmak için sosyal medya önemli bir etken olmuş durumdadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder